torsdag 14. oktober 2010

Da har jeg hatt mine første timer på jobb på snart 10mnd

Tenk at det er snart 10mnd siden jeg ble sykmeldt,å nå først kunne jeg prøve meg 2 timer på jobb. Det er en blannet følelse egentlig. Trist at det er gått 10mnd av mitt og familiens liv som jeg ikke har fått så mye ut av og helt fantastisk at jeg endelig kunne prøve meg med en 2 timers arbeidsdag.

Jeg sto opp 1 time før jeg skulle tussle på jobb,men merket at det ble litt for kort tid. Jeg trenger nok i allefall 1 1/2 time å gjøre meg klar på. Det går ikke så fort i svingene,så da er det greit å ha litt tid.

Det var utrolig deilig å gå de 20min bort til jobb. Å jeg merket at kroppen fikk kommet litt igang med den gå turen. Var ganske sliten når jeg kom frem til jobb,men hadde nesten 10min å slappe av på før jeg begynte. De minuttene var gode å ha,så jeg kommer nok til å legge inn ca 15min avslapping på pauserommet før jeg går inn på avdelinga.

Det var helt fantastisk å treffe ungene og foreldrene igjen. Å jeg syns selv at jeg bidro på lik linje som de andre på avdelinga. Det kjentes ikke ut som jeg hadde vært borte i 10mnd,å det var litt godt. Det skal sies at jeg hadde forbrett meg godt før jeg kom dit. Så jeg var klar over hvilke arbeidsoppgaver jeg skulle ha. Jeg hadde samlingstund før jeg dro hjem,å det er noe av det jeg liker best. Så jeg hadde tatt med meg litt forskjellig for å fenge ungene. Å sannelig så satt de som noen tente lys igjennom hele samlingstunden. De så ikke på meg som en vikar de kunne trille rundt lillefingeren;-)

Det var faktisk litt trist at jeg måtte gå etter de 2 timene,kunne godt tenkt meg å hvert der lengre. Merket jo at det var nok med 2 timer,men jeg tror jeg hadde kommet meg fort igjen bare ved å sitte ned under måltidet.

Jeg ble sittende på pauserommet 1 1/2 time før jeg gikk hjem. Vi har en massasjestol der som er meget effektiv,så den var det godt å sitte i ja. Kjenner at jeg har maaange knuter i rygg,skuldre og nakke.

Venstre hånda har vært bortdovnet i hele dag,å leddsmertene i fingrene er der fortsatt. Jeg blir jo så rastløs når jeg ikke får heklet eller strikket noe,så nå må de bli bra til helga.

Nå skal jeg kose meg med fyr i peisen, levende lys og en armkrok. Livet er hva du gjør det til,men det er mye lettere å trives når man er i form.

4 kommentarer:

  1. Det er godt å se at det går fremover, og at du har hatt en fin dag på jobben :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med å klare å jobbe litt igjen. Supert at det går fremover. Og det er sant, livet er hva man gjør det til, selv om det er lov med dårlige dager også

    SvarSlett
  3. Så bra!
    Ønske dæ å dine ei god å fin hælg:-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med forsiktig jobb-start. Det må være deilig å komme såpass langt :-)

    SvarSlett