onsdag 13. april 2011

Tirsdag 12april

I dag ble det en ganske så normal dag slik som andre har. Jeg våknet 6,men lå bare å slumrett til kl ble 7. Da var det rett i dusjen,å litt frokost.

Avisa hadde jeg ikke tid til ettersom mannen begynte på jobb 7.30,å jeg måtte ta meg av hele ungeflokken på 5. DET er lenge siden det,men det gikk da på et vis bra det også. De begynner jo å bli så store at de ordner mye selv. Alle 3 skoleungene lager jo både frokost og patpakke selv.

Skoleungene gikk nå ut døra på tur og orden før kl. 8,så da var det bare jeg og småttisene igjen. Må innrømme at jeg satte på tv`n så jeg fikk muligheten til å gå på badet å kle på meg og ordne meg litt. Orket jo ikke det rett etter dusjen skal du vite. Må da være måte på allt jeg skal greie også;-)

Når kl. ble 8,45 kom mannen opp,å han kjørte oss bort til barnehagen. Jeg gikk inn med Selma først,å så var det påskefrokost inne hos Vetle. Det var taktisk lurt å komme like før frokosten var ferdig,for det satt bare ett par foreldre der,å det passet meg midt i blinken å ha så lite folk som mulig rundt meg.

Etter frokosten gikk jeg på pauserommet,å sjefen min kom å satte seg ned litt sammen med meg. Det var hyggelig at hun hadde tid til det da. Savner jobben min så innmari,å ser fram til å bli så bra at jeg kan stikke innom en gang i uka. Hadde jo det som et mål egentlig,men det har bare blitt med at jeg har fått til å hente ungene sammen med Kenneth en gang i uka. Det krever mye av meg bare det å komme meg dit også vettdu. Men den dagen jeg kan gå en vei blir det mye lettere,nå er jeg avhengig av skyss egentlig for å få det til.

Jeg gikk en liten tur innom avdelinga mi samtidig,å det er så herlig når enkelte unger fortsatt kommer mot meg med åpne amer og gode klemmer å spør om jeg skal jobbe her i dag.
Jeg ble sittende på perlebordet denne gangen også,var roligst der for min del. Når de skulle begynne å rydde tusslett jeg bort til pauserommet å slappet av igjen. Satt en 20min før jeg gikk opp til bussen,å dro på strikkekafe.

Strikkekafen er et sted hvor man får hentet mye energi,men også hvor man blir tappet av energi pga alt det folket rundt som er vanskelig å stenge ut. Sitter konsekvent med rykken mot lokalet slik at jeg prøver å skjerme meg mest mulig,men ørene tar jo inn fordi om synet blir skjermet.

Det gikk fint et par timer,men så kom den elendige sykdomsfølelsen hvor jeg blir kvalm,fryser og svetter om hverandre. Å da er jeg så dårlig form at tanken på å komme seg hjem er helt uaktuelt. Jeg må bare sitte der,å koble ut resten å prøve åkomme meg til hektene igjen før jeg kan tenke på å komme meg hjem. Jeg vet ikke hvor mange ganger Kenneth har blitt oppringt for å hente meg,men det har blitt noen ganger ja.
Heldigvis så ser de fleste på meg at jeg får en slik elendig form,å da lar de vær å snakke til meg på en stund,å det er godt. Jeg trenger ikke å presse meg selv for å holde igang en samtale,jeg kan bare dette bort litt.

Dagen var jo ikke over etter dette heller vettdu. Jeg ble kjørt bort til butikken,å der gikk jeg inn å kjøpte middag,å gikk hjem. Da var jeg helt kaputt,å kunne hvile meg en 45 min før svigerforeldrene mine kom. Foreldrene mine kom 30min etterpå,å det var igrunnen greit å slå sammen et besøk slik. Jeg blir ikke noe mer sliten av å ha 4 her enn 2 liksom.

Ungene var mest ute å lekte i går ettermiddag/kveld så det ble ganske rolig.
Eldstemann hadde sin første arbeidsdag med byavisa,så jeg og mamma hjalp han med å legge inn reklame i avisa. Mamma så at det ikke var helt min greie sånn formmessig så hun måtte si fra flere ganger om at jeg skulle gå og sette meg. Jeg var så kvalm og elendig,men det blir jo så man ønsker å gjøre ferdig noe man har begynt på også. Å jeg er jo ikke den som er så flink til å ta i mot hjelp om noen tilbyr seg det. Vil jo ikke være til belastning for andre jeg vettdu.

Når folket hadde gått var jeg helt ferdig,jeg orket ingen verdens ting. Men du verden så deilig å ha vært med på så mye i løpet av en dag. Det er jo nesten som en normal dag for folk flest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar