onsdag 26. januar 2011

NAV kan virkelig å slå ut folk.

Jeg hørte selvfølgelig ingenting på fredagen før kl.12,så jeg måtte ringe NAV selv (igjen). Jeg spurte etter lederen,å fikk omsider pratet med lederen på kundeservice. Hun kunne ikke gjøre noe annet enn å beklage å anbefale meg å søke om sosialhjelp imellomtiden om det ble uheldig for meg med minst 2 mnd uten inntekt.
Selvfølgelig er det uheldig,jeg har 2 barnehageplasser og 2 SFOplasser som må betales,å jeg har gjort alt riktig i forhold til søknaden å dens frister. Det er rett og slett urettferdig at jeg må vente på NAVs papir rot.

Hallo!!! Legen min sendte legeerklæring den 19november,å dama i telefonen påsto at de ikke hadde motatt den før 7januar. Jeg skal vel ikke bli skadelidende for NAVs rot?

Heldigvis hadde jeg en såpass god dag at jeg greide å forsvare meg i delvis kontrollerte former. Fortvilsen tok meg når hun sa jeg måtte vente minst 1mnd til før saken min ble behandlet. Å grunnen var at legeerklæring ikke var motatt før 7januar. Jeg holdt på midt om at den var sendt for lenge siden,å ba damen om å finne skrivet fra legen,for å se hvilken dato det sto på det.
Det hadde hun ikke mulighet til,hun satt kun med saken min på data,altså ingen konkrete skriv. Jeg ba henne ringe legen min,å høre selv når han hadde sendt den,men det kunne hun ikke.

Hærre gud så fortvilt jeg var. Her har jeg fått utdelt en saksbehandler,som ikke gjør jobben sin,å som jeg ikke kommer i kontakt med. Å en leder på kundeservice som ber meg komme ned til byen å trekke kølapp,å se om jeg har rett på sosialhjelp.

Det endte med at jeg ringte legen selv,å det stemte at den var sendt den 19november. Jeg er overbevist om at NAV ikke har gjort noe med saken min før de fikk en purring av legen min. Jeg hadde legetime 3januar,å da stemmer det fint med at de mottok purringa hans den 7januar.

Så da var det bare å ringe NAV igjen da. Ikke har jeg fått noe direkte nr.,så det var bare å stå i telefonkø(igjen)
Fortsatt kunne ikke damen gjøre noe mer enn å notere ned det ja sa,men fikk beskjed om at jeg skulle bli oppringt innen to dager igjen. Muligens av saksbehandleren. Halleluja.

Jeg var så utmatta etter den telefonsamtalene,men greide på et vis å kose meg sammen med de 3 damene jeg var på tur med.
Reaksjonen slo til for fullt når jeg kom hjem,å jeg har vært mer eller mindre sengeliggende frem til i dag. Er ikke i tipp topp form i dag heller,men må til byen for en tannlegetime.

I går ringe saksbehandlern min,å sa at hun hadde fattet et vedtak,å skulle sende over til forvalltning så de kunne fatte det endelige vedtaket. Hun regnet med at alt skulle være i orden om en ukes tid. Det var ingen beklagelser for at ting har tatt tid,å at jeg har måttet brukt av mine krefter for å sette fortgang på papirmølla.

Man skal jammen meg være frisk for å være syk.

Så nå får jeg innvilget AAP(arbeidsavklaringspenger),å det er jo igrunn en liten lettelse det også. Det ble sendt en stor konvolutt til meg med info i går,så det blir spennende å se hva som står der.

1 kommentar:

  1. Jeg blir så irritert når jeg hører slike historier, og det er så utrolig synd at det skjer så ofte! Det er som du sier; man må jaggu være frisk for å være syk! Fint at det ser ut som det ordner seg nå da, det fortjener du virkelig :)

    SvarSlett