torsdag 26. august 2010

Trodde jeg skulle få energi jeg

Nå er det så mange rundt meg som "maser" om jeg har prøvd ditt og datt for å prøve å bli frisk. Jeg vet jo at folk bare sier det for å hjelpe,men jeg får egentlig bare enda en ting å gruble på.

 Jeg har ikke prøvd noe som helst av den enkle grunn at jeg ikke har hatt energi til å ta kontakt med noen. Bare tanken på å løfte opp telefonen å prate med noen har vært uoverkommelig. Jeg er ikke den typen som liker å prate om meg selv,liker ikke at andre skal vite hvordan jeg faktisk har det. Ja,nå stusser du sikkert på hvorfor i allverden jeg da blogger om livet mitt;-)  He,he, ja det høres jo helt tullete ut,men slik er nå jeg da.

Tanken på hva som skulle skje når jeg hadde tatt telefonen å fått bestilt time,var enda mer skremmende. Jeg kan jo ikke vite hvordan formen min er om 2-3 uker når de har tid til å ta i mot meg. Å tanken på at jeg da kanskje må avlyse pga formen er ikke en god tanke. Det hadde blitt som et nytt nederlag. Enda enting jeg ikke mestret. Jeg har nok nederlag med tanke på sosiale sammenkomster og ungenes aktiviteter jeg må avlyse i ny og ned.

I går fikk jeg litt sannsen for ei som hadde tatt noen blodprøver,å hadde fått tilbake mye energi ved å kutte ut matvarer kroppen hennes ikke tålte. Hun som tok de blodprøvene satte også nåler og drev med healing. Hm..kunne dette være noe å prøve nå da....

Jeg følte meg i grei form i morrest,å bestemte meg for å ringe. Hjertet galopperte mens jeg ventet på svar i den andre enden. Fikk pratet med en hyggelig dame,som kunne ta i mot meg innen 2timer. Hjelpes min,en vente tid på 2 timer,det skulle jeg klare.

Sjekket bussruta,å med et bussbytte så humpet jeg meg avgårde på den melkeruta. Var så sliten når jeg kom frem av å "se" ut av vinduene. Jeg prøvde det jeg kunne å holde blikket ned ettersom jeg vet at jeg blir dårlig når jeg kjører bil,buss,tog. Skulle hatt slike skylapper som hestene har vettdu:-)

Mens jeg satt der å ventet på damen,så kjøpte jeg meg en avslapning cd. De hadde så avslappende musikk på venterommet,å jeg måtte jo kjøpe en cd da.  Jeg orker jo ikke så mye lyd,så det var stort av meg å kjøpe en cd. Er spendt på om det går bra for ørene mine. De er jo så ømfintlige for tiden. Den minste lyd så sprenger det i trommhinna.

Det ble healing på meg i dag,men hun måtte sette en nål i hodet mitt for jeg var så anspent. Jeg merket vel ikke så mye forandring mens jeg lå der. Men alt det hun sa stemte godt på meg. Jeg hadde ikke sagt noe annet til henne at jeg var fryktelig sliten,å om hun hadde noe hun kunne bidra med for å hjelpe meg.

Hun merket fort muskel og leddsmertene mine,å allerede da bestemte hun seg for at jeg kanskje ville gjøre lurt i å ta en blodprøve. Trykket over øynene og bihulene,følelsen min om at jeg skal strekke til over alt, ryggsmerter,tung ryggsekk fra tidligere,sinne og frustrasjon,mye lei meg. Smerter i høyre skulder.

Jeg syns alt stemte bortsett fra sinne,skuldersmerte og at jeg er mye lei meg. Gråter lett det kan jeg bli med på,men det er fordi jeg er så følsom.

Jeg var så sliten etter at hun var ferdig med meg at jeg hadde store problemer med å komme meg opp av benken igjen. Hun kunne ta en ny runde med healing og hypnose i neste uke. Kjente at det ble litt voldsomt for meg,så jeg takket nei til det. Jeg velger heller å vente 2-3 uker på blodprøven for å se hva den viser.
Tanken på at hun skulle ha meg i hypnose for at jeg skulle kunne kvitte meg med den gamle bagasjen er jeg over hodet ikke klar for,så det så.
Der kommer vel den sperra opp igjen at jeg ikke ønsker at folk skal vite om meg og mitt.

Jeg orket ikke ringe etter Kenneth,så jeg sendte ham en melding om han kunne hente meg. Jeg var så sliten og tom i kroppen. Han måtte dra fra jobben,men skjønte nok at vi ikke hadde noe valg. Når jeg kom hjem måtte jeg gå rett i seng,å der sovnet jeg med det samme. Jeg sov resten av dagen,å enset ikke at ungene kom hjem fra skolen engang.

Det er nå først at jeg begynner å få litt energi tilbake,men de sterke smertene gjør at jeg har vært skikkelig irritabel i ettermiddag og kveld. Huff stakkars ungene altså.

Nå ser jeg frem til en god natt søvn.

1 kommentar:

  1. Er spent på å se om dette kan hjelpe deg. Det høres ut som om du uavhengig av ME'en har godt av å gå til denne dama :) Det er mye godt i folk som kan å hjelpe, og vi har alle godt av litt hjelp i ny og ne! :)

    SvarSlett