torsdag 19. august 2010

Oppe å vaker litt

Ja,da var det gode liv over for denne gang. Begynte å kjenne det godt i går,så jeg var forbrett på det her.

 I dag har jeg stortsett holdt sengen. Våknet ikke før kl. 12.00,å da var jeg nede en tur for å få i meg litt mat å lese avisen. Satt et par timer i sofaen,utenå gjøre noe som helst før jeg bare måtte innse at det var i sengen jeg passet best i dag.

 Der lå jeg til Kenneth kom hjem med ungene og maten sto på bordet. Da var vel klokken rundt 17.00 tenker jeg. Greide å være oppe med ungene noen timer før jeg ble nødt til å slappe av igjen. Nå skal jeg straks ta kveld igjen,må bare drikke litt er så vannvittig tørst.

Sårene inne i munnen begynner å forsvine nå, å jeg har kun vært sår i halsen halve dagen i dag. Venstrehånda mi er og blir død. Lurer på om det kan være lymfekjertlene i venstre arma som er problemet. Jeg er kjempe hoven,vondt i albuen og lille fingeren og ringfingeren er helt dovnet bort. Det sprenger i arma,så det kan ikke være mye plass for blodet som skal strømme rundt der.

6 kommentarer:

  1. Så leit å høre at du endte opp med denne diagnosen. Husker godt når du ble syk, du skrev på boden. Det stakk litt i meg når du skrev, for det hørtes veldig ut som meg, som også har ME. Jeg har hatt det i 3 år nå, og har det mye bedre enn i starten. Så hold ut, det blir bedre.
    Stor klem til deg.

    SvarSlett
  2. Å tusen takk gyldenkron for hyggelige ord. Leit å høre at du har vært syk så lenge,men det gleder meg at du har det bedre enn i starten.
    Jeg biter tenna sammen,å gleder meg over de små øyeblikkene.
    Jeg trosser mange av symptomene for å få vært med på ting,om det er så lurt vet jeg ikke,men jeg orker ikke sitte hjemme heller.

    SvarSlett
  3. Visste ikke at du strevde med det også, leit å lese! Jeg sliter jo også med dette, men jeg har jo hvertfall ganske store barn som klarer seg selv stort sett. Håper du kommer deg fort, det er viktig men vanskelig å finne ut hvor mye man tåler og holde seg innenfor det! Ha en god helg og ta vare på deg selv! :)

    SvarSlett
  4. Å trosse symptomene er nok ikke alltid like greit. Men som du sier, man vil jo så gjerne være med på ulike ting. Spesielt når det gjelder ungene. Jeg var på et rehabiliteringsopplegg i vinter, med oppmerksomhetstrening. Det handler om å flytte oppmerksomheten fra symptomer til noe som roer og gjør gidt for kroppen. Om du googler det, så finner du en del. Jeg ble veldig dårlig på kurset, men har hatt stor glede av teknikken seinere. Det gjør jo ikke at symptomene forsvinner, men det gjør sånn at man gjerne får litt ro og hvile.
    Håper formen din kommer seg fremover. Jeg merker jeg pleier å bli dårligere etter sommeren, å ha ferie er ikke noe bra for meg ;)

    SvarSlett
  5. Sender over gode tanker, og håper at du føler deg bedre snart :)

    SvarSlett
  6. Har tenkt masse masse på deg Maria, men pga egen alvorlig sykdom har jeg ikke vært inne her å kikket siden du laget bloggen. Jeg ønsker deg alt godt og håper du kommer deg fort. Beundrer at du klarer deg så godt som jeg har inntrykk av at du gjør. Med 5 barn har du litt å gjøre. Sender mange gode tanker og håper du snart blir bedre. :-)

    SvarSlett