torsdag 31. mars 2011

Smertene avtar,men hodet begynner å bli loddent igjen

Det har vært 3 forferdelig tussige dager. Jeg føler at jeg til tider murer meg inn i meg selv,orker ikke lyd,orker ikke lys,smertene er der konstant,å jeg takler det dårlig.

For en ukes tid siden fikk jeg høre at om jeg tok mye smertestillende som var betennelse dempene,var det lett å legge på seg. Å jeg trodde jo ikke det var betennelsesdempene i de tablettene,men når jeg kom hjemså så jeg jo at det var det.
Er det en av grunnene til at vekta flyger til værs?
Pluss at jeg ikke kan være aktiv,å når jeg ikke er aktiv så er jeg heller ikke så sulten,men på slutten av dagen og kvelden så sprekker jeg til gangs med godsaker.

Å gå ned i vekt når man er syk,er jaggu ikke lett. Nå veier jeg nesten det samme som når jeg var høygravid med Selma for 2år siden,å det er jo helt vilt. Hva kan man gjøre for å gå ned bitte lite grann over tid da?

Det første jeg gjorde var å kutte ned tablettene jeg tok flere ganger om dagen for å holde smertene unna. Men da blei jo også kroppen mye verre. Jeg har så vondt i begge armene fra albuen og ned,på både over og undersiden. Rundt knærne og anklene,så det gjør vondt å gå. Hele ryggen og nakken er stiv,å hodet verker.
Det sier seg selv da vettdu at det ikke er verd å slutte på de tablettene. De funker jo!!!!

Skal til legen rett før påske,å da skal jeg ta det opp med ham. Jeg er jo ikke den som sier så mye hvordan jeg har det,å jeg spør ikke så mye om hva jeg kan gjøre. Vil liksom ikke være til bry,å tenker heller at alt går,å andre har det mye verre enn meg selv.


I går var det en nervepirrende dag,å jeg ble helt utslått etterpå. Vi hadde vært å sett på et hus rett ved her vi bor. Litt større enn vårt,men ekstremt slitt,å en fantastisk hage. Tomta var på 1,6mål.
Vi la inn det første budet 100 000 over prisantydninga,nestemann 100 000 over oss igjen. Megleren sa vi kunne legge det samme som han før oss,for vi kjente hun som skulle selge,å hun ønsket at vi skulle få det. Vi la oss på det samma,men den andre klaska på 100 000til,da var vi solgt. Å selgeren fikk et dilemma,hun kunne jo ikke bare gi fra seg 100 000kroner til oss heller,skjønner jo den. Så den muligheten gikk fra oss ja.

I dag skal jeg bare slappe av på sofaen til ungene kommer hjem,orker ikke tanken på å gjøre noe som helst. Kanskje hiver jeg innpå noen tabletter,å ser om jeg funker litt bedre med dem. Kan jo ikke ha det slik helt til jeg skal til legen,da blir jeg sprø.

2 kommentarer:

  1. Hei Maria :)
    Har nylig begynt å lese bloggen din - er helsearbeider og synes alt som har med det å gjøre er kjempespennende (ikke det at jeg synes det er flott at du er syk altså :-O ). Valgte å kommentere hos deg nå når jeg leser at du sliter med vekta. Har du prøvd LCHF (lavkarbo) eller pH-diett? Går selv på lavkarbo og nå begynner kiloene og røre på seg. Vet at noen blir hjulpet bl.annet med sin ME - du finner mere info om det på nettet.
    Noen linker:
    http://www.lchfnorge.no/helsegevinster.html

    http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article498149.ece

    http://www.phforlivet.no/ps/page.aspx?id=25&tekstid=91

    Ha en fin dag!
    Klem fra alexia

    SvarSlett
  2. Hei alexia,hyggelig at du leser bloggen. Ikke sikkert du får så mye utav den,da jeg skriver mest for å holde en egen oversikt over hva som skjer med meg.

    Har fått tips om lavkarbo før,men det er så mye mat som kræsjer med det som jeg fikk svar på blodprøven,at jeg ikke kan gå på den.
    Har aldri hørt om PH-dietten,men ved første øyekast kan det se ut som om det er noe som kan klaffe for meg.

    Tusen takk for at du gav meg tips.

    SvarSlett