mandag 7. mars 2011

Jeg tåler ikke så mye fræs rundt meg enda nei

Etter å ha vært i 100,ja i 100 på min lille måte så ble det altså for mye. Det er så fryktelig vanskelig å finne riktig ballanse på hvile og aktivitet. Å det jeg gjorde i går,kan slå ut som en utmattelse i morgen. Hvordan skal jeg da greie å holde styr på hva jeg tåler og ikke tåler.

Helga ble tilbrakt på hytta,å jeg var stortsett sengeliggende hele helga. Det er så dønn kjedelig å være utafor når ungene har fri. På ukedagene går det greit om jeg sover og ynker meg i smerter mens ungene er på skolen og i barnehagen,men helgene syns jeg blir tøffe da ja.

Barne tv ble inntatt på sofaen med de to minste på fanget. Jeg var så skutt at jeg bare måtte ligge,men vi fikk da kost oss litt alikavel på lørdagskvelden.


Ungene oppdaget en ny fugel ved fuglebrettet,å de bladde ivrig i fugleboka for å finne ut hvilken sort som hadde kommet. Gleden var stor da de så at det var en svarttrost som hadde kommet tilbake,for det betydde jo at det var vår.



Det var lite som minnet om vår på Oppdal i helga,det snødde tett egentlig hele helga.

Ekornet tok seg tid til å besøke oss i helga også,men de 2 kompisene hans så vi ikke noe til.


Da vi skulle kjøre hjem i går satt det en liten dompapp ved bilen,den satt der så stille,å enset ikke at jeg kom.



Vi avsluttet med middag og fastelavnsboller til foreldrene mine i går,å da hadde jeg brukt om den lille oppsparte energien igjen.

I dag har jeg vært til legen,å han var rystet over NAV. Han visste av saksbehandleren min,å ba meg om å ikke gjøre noen avtaler med henne uten at legen min fikk vært med.

Konklusjonen fra smertesentret var at jeg utviklet ME pga det siste svangerskapet. Men det er ikke noe å gjøre med det,jeg kunne ikke ha vært uten Selma heller;-)

Etter legetimen dro jeg til frisøren,å det var tussig det med musikk,støy,lys og kakkling. Avsluttet byturen med en kopp kaffe sammen med søstra mi. Vi var som noen slakt begge to der vi satt.

Når jeg kom hjem oppdaget jeg LUS igjen. Vi hadde en runde tidligere i vinter med 2 av ungene. Nå var det ikke mindre enn 4 av ungene som hadde lus. Fysj og æsj,jeg syns det klør hele tiden på meg selv nå.

Kenneth måtte ut å kjøpe luskurer,å det er ikke bare bare når vi er så mange.Så han måtte på to apotek for å få nok kurer til ungene. Selv barberte han bort håret sitt for sikkerhetskyld,å jeg håper at runden til frisøren har tatt knekken på meg(om det er noen uønskede gjester oppi der)

Jeg var så sliten i ettermiddag/kveld at jeg bare prata skit. Mathias satt bare å lo av meg for jeg sa så mye rart og så mye feil. Blir godt med noen timer søvn nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar