onsdag 3. november 2010

Nå angrer jeg på at jeg ikke har skrevet her.

Huff og huff som jeg angrer på at jeg ikke har skrevet ned noen linjer om dagens form her i det siste. Det kan jo være viktig informasjon for meg seinere.

Jeg fikk telefon fra smerte sentret på St.Olav her en dag,å da kom jeg på at det kanskje hadde vært lurt å skrive ned litt. Om jeg ikke orker å skrive så mye hver dag,så iallfall noen stikkord.Det vil gjøre møtet med smertesentret mye lettere. Jeg glemmer jo så fort hvordan jeg har det.

Jeg har hatt mange dårlige dager siden sist. Sovet mye,kvalme,dundrende hjerte,vannvittige magesmerter,bortdovnede fingre og øm albue,lyske og ankel på venstre siden.

Jeg har hatt så mye smerter at jeg ikke har greid å være sammen med andre,såjeg har vært en del på rommet mitt,å grått av ondtene. Det kommer som en ilende smerte. Akkurat som du slår deg inni albuen vettdu. Samme smerten har kommet påvenstre siden av hodet også. Det starter bak øyet å går rett igjennom hodet. Det varer bare noen få sekunder,men det er utrolig smertefullt.

Jeg vet at mye av dette er tydelige tegn på at jeg burde ta livet med ro,men det skremmer meg at jeg begynner å bli dårligere. Jeg har hatt det så bra,så lenge,å jeg er livredd for at jeg ikke skal få nyte livet slik jeg har gjort i det siste.

Jeg skal jobbe to timer to dager i uka i november,å jeg håper og tror at det skal gå bra. Jeg kommer nok bare til å bli dårligere som mor her hjemme. Så får vi se da om det er verd det.

Jeg skal få en time til NAV om ikke så lenge nå,for å vurdere hva jeg skal gjøre etter jul når sykmeldings året mitt er brukt opp.

I går fikk jeg sannelig mitt vanlige hjernteppe igjen. Jeg skulle spyle Selma i dusjen etter at hun hadde tisset seg ut,men vannet ble bare varmere og varmere. Jeg skrudde enda mer til venstre,å vannet ble aldri kaldt. Jeg måtte rope på Kenneth,å fortalte han at vannet bare ble varmere,å at jeg ikke fikk det kaldt.  Da svarer han rolig: Du må bare skru ANDRE veien da Maria. Sukk,enn at hodet ikke skjønner det da. Jeg var overbevist om at vannet ble kaldere om jeg skrudde mer,tenkte jo ikke på at jeg skrudde feil vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar