mandag 28. februar 2011

Siste helga i februar 2011

Har du noen gang tenkt på at i går var i går,å at den dagen får du aldri igjen?

Tidligere så tenkte jeg ikke så mye på dager,uker,måneder og år. Det var bare som om livet raste av gårde uten at man tenkte så mye på hva som hadde vært.
Jeg tenkte kun på alt som skulle skje. Alle gjøremål og alle utfordringer og bekymrett meg for alt jeg ikke rakk,eller burde ha gjort bedre.
Det funka en stund,å jeg var fornøyd med å ha et travelt liv,men nå....

....ser jeg at jeg gleder meg mer over livet. Det er de små tingene som betyr noe.
Bare så lite som å se ungeflokken på rekke og rad i sofaen her i kveld gjorde meg lykkelig. Det var en så god følelse,å jeg satt bare der noen sekunder å så på dem med et smil om munnen.
Jeg er en heldig mamma og kone i familien her.

Etter at jeg aksepterte at jeg er syk,å at det vil ta lang tid før jeg blir frisk,....
(Ja,jeg sier at jeg blir frisk,for det skal jeg bli. Jeg orker ikke å bite meg merke i alle historier om alle de som er sengeliggende på årevis. Jeg SKAL bli frisk,å gjør det beste jeg kan for å ikke dyrke min egen elendighet og sykdom.Det kommer det ikkeno godt utav uansett)
.....har jeg lært meg til å ikke tenke så stort,å så langt fram i tid. Det er viktigere å leve her og nå,å glede seg over livet slik det er akkurat nå.


I helga satt jeg å pratet med onkelen min,å vi satt der å gledet oss over det deilige været,å at det nå var på tide å lete etter vårtegn. Å at alt kom til å bli så vakkert ute i naturen osv...vi var vel begge to i lykke land,men ble fort dradd ned da en annen måtte komme med en komentar: "ja,men det kan fortsatt kom mytty snø før dein ti da!!!"

Snakk om å trekke oss ned i søla da:-(
Selvfølgelig kan det komme mer snø,men MÅ man tenke på det da, om man ikke liker snø? Er det ikke bedre å heller se det positive i livet? Å ta snøen om den kommer?

Heldigvis så svarte onkelen min fint at : "jo klart det kan det,men nå er det kommet så langt utpå året at den vil nok ikke bli liggende"



Jeg prøver så godt jeg kan å stenge ut negative personer,komentarer og samtaler. Det tapper meg bare for krefter,å det tapper faktisk de som er så negative også. Våkne opp nå folkens å se det positive i (nesten) alt,så skal dere se at dere får det bedre med dere selv.

Livet er bedritent til tider,men det er bare oss selv som kan gjøre endringer på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar